Szanowny Widzu Heliosa,

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również nasi Zaufani Partnerzy, którzy chcą reklamować treści dopasowane do Twoich preferencji. W związku z wejściem w życie od 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”) chcielibyśmy zapoznać Cię z poniższymi informacjami zanim przejdziesz do naszej strony. Klikając w link „Przejdź do strony” lub zamykając to okno lub korzystając dalej ze strony zgadzasz się na postanowienia opisane tutaj.

Przejdź do strony »

PSYCHOBITCH / familijny / od 12 lat / napisy

Psychobitch

  • Dramat
  • Czas trwania: 109 min.
  • Od lat: 12
  • Produkcja: Norwegia [2019]
  • Premiera: 06.11.2020 (Polska)

Reżyseria

Martin Lund

Scenariusz

Martin Lund

Obsada

Jonas Tidemann, Elli Rhiannon Müller Osbourne , Saara Sipila-Kristoffersen

Opis filmu

Lubiany i popularny uczeń Marius chce być idealny we wszystkim, co robi. Frida, klasowa outsiderka, chce być inna i zawsze poza schematem. Nauczyciel zachęca chłopaka, by ten pomógł swojej koleżance w projekcie. Młody przedstawiciel „pokolenia perfekcjonistów” widzi w tym jedynie kolejną okazję, by każdemu udowodnić, że jest świetny we wszystkim, co robi. Szybko okazuje się, że Frida ma inne plany. Wspólna nauka okaże się ciekawym i trudnym doświadczeniem dla każdej ze stron.

(...) Reżyser przedstawia uniwersalną opowieść o dojrzewaniu, zderzając losy dwojga 15-letnich bohaterów, reprezentujących odmienne sposoby bycia. Tytułowa dziewczyna jest inna niż reszta grupy, reprezentującej pokolenie doskonałych (z założenia) nastolatków, dążących do perfekcji i sukcesu od najmłodszych lat, zwłaszcza od klasowego „złotego chłopca”. Jak zawsze odmienność i ekscentryczność burzy ustalone reguły i fasady, zmuszając innych do przewartościowania swojego poglądu na świat. Film Lunda przedstawia ten konflikt wartości i zachowań w sposób klasyczny dla tradycji kina skandynawskiego, podważającego na różne sposoby mit sukcesu tamtejszego społeczeństwa. [Jacek Nowakowski]