Szanowny Widzu Heliosa,

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również nasi Zaufani Partnerzy, którzy chcą reklamować treści dopasowane do Twoich preferencji. W związku z wejściem w życie od 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”) chcielibyśmy zapoznać Cię z poniższymi informacjami zanim przejdziesz do naszej strony. Klikając w link „Przejdź do strony” lub zamykając to okno lub korzystając dalej ze strony zgadzasz się na postanowienia opisane tutaj.

Przejdź do strony »

helios na scenie

MAKBET / napisy

Seans z Cyklu Helios na Scenie

  • Spektakl teatralny
  • Czas trwania: 200 min.
  • Od lat: 13
  • Produkcja: Wielka Brytania [2018]
  • Premiera: 25.11.2020 (Polska)

Reżyseria

Phyllida Lloyd

Scenariusz

-

Obsada

Anna Netrebko, Željko Lučić , Ildebrando D’Arcangelo

Opis filmu

Inspirowana szekspirowskim dramatem opera Verdiego, pod batutą Antonio Pappano, z niesamowitą obsadą, w której podziwiać możemy Annę Netrebko, Željko Lučića oraz Ildebrando D’Arcangelo.

Rycerz Makbet walczy u boku króla Szkocji, ale gdy wiedźmy przepowiadają mu, że sam zostanie królem, ślepa ambicja popycha Makbeta i jego żonę do potwornych czynów.
Zabójstwo wynosi Makbeta na tron, a intrygi i rozlew krwi naznaczają jego krótkie, przeklęte rządy. Kolejna przepowiednia wiedźm także się sprawdza – Makbet i jego żona giną, a sprawiedliwości staje się zadość.
Trwająca całe życie fascynacja Szekspirem zaczęła się u Verdiego od Makbeta, którą to tragedię uważał za „jedno z największych dokonań ludzkości”. Ze swym librecistą Francesco Marią Piave u boku, Verdi postanowił stworzyć „coś zaiste niezwykłego”. Każda nuta tej kipiącej demoniczną energią opery potwierdza, że mu się powiodło.

W spektaklu Phyllidy Lloyd dla Opery Królewskiej z 2002 przeważają trzy kolory - czarny, czerwony i złoty. Wiedźmy, które scenograf i kostiumolog Anthony Ward przedstawił jako dziwne istoty w szkarłatnych turbanach, są niczym odwieczne prawidła losu. Wedle pomysłu Lloyd, bezdzietność Makbeta jest źródłem jego smutku i potwornych czynów. Inscenizacja Opery Królewskiej opiera się na paryskiej wersji opery Verdy'ego z 1865, która zawiera pasjonującą arię La luce langue.

Zarejestrowano w 2018. Czas trwania seansu podany wraz z dwoma antraktami.