Szanowny Widzu Heliosa,

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również nasi Zaufani Partnerzy, którzy chcą reklamować treści dopasowane do Twoich preferencji. W związku z wejściem w życie od 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”) chcielibyśmy zapoznać Cię z poniższymi informacjami zanim przejdziesz do naszej strony. Klikając w link „Przejdź do strony” lub zamykając to okno lub korzystając dalej ze strony zgadzasz się na postanowienia opisane tutaj.

Przejdź do strony »

Helios na scenie

Projekt Helios na Scenie kierowany jest do miłośników wydarzeń kulturalnych, do których dostęp często jest trudny oraz kosztowny. To wyjątkowa okazja, aby uczestniczyć w światowych koncertach, spektakularnych sztukach i to na wielkim ekranie.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom chcemy przybliżyć przystępność wydarzeń, które dotąd nie były realizowane na tak szeroką skalę. Sprowadzimy na kinowe sale: koncerty, imprezy LIVE, spektakle teatralne i nie tylko!

Najbliższe wydarzenia realizowane w wybranych kinach w ramach Helios na Scenie:

>> To nie jest kraj dla wielkich ludzi
Ilu ludzi mieści się w jednym Polaku? Przekonaj się już 23 października! One-man show w wykonaniu Rafała Rutkowskiego, który wraz z dramatopisarzem Michałem Walczakiem przygotował dawkę perwersyjnej, niepoprawnej politycznie rozrywki...

>> Giselle
28 października zapraszamy na interpretację Giselle w wykonaniu Baletu Królewskiego, opowieścią o zdradzie, mocach nadprzyrodzonych i miłości silniejszej niż śmierć.

>> Manon Lescaut
Opera, która była pierwszym wielkim sukcesem Pucciniego , po raz pierwszy od 30 lat powraca do Covent Garden w nowej inscenizacji Jonathana Kenta już 11 listopada.

>> Makbet
Inspirowana szekspirowskim dramatem opera Verdiego, pod batutą Antonio Pappano, z niesamowitą obsadą, w której podziwiać możemy Annę Netrebko, Željko Lučića oraz Ildebrando D’Arcangelo 2 grudnia.

>> Dziadek do orzechów
Baśniowa opowieść o przyjaźni, poświęceniu i wielkiej odwadze. Piękna muzyka, taniec i scenografia rozgrzeją serca wszystkich widzów w grudniowy przedświąteczny czas. Zapraszamy 16 grudnia.

Kup bilet wcześniej i zaoszczędź!

Na naszych ekranach prezentujemy wybitne spektakle najlepszych teatrów, a także porywające koncerty!

Repertuar do góry

TO NIE JEST KRAJ dla wielkich ludzi / one man show

TO NIE JEST KRAJ dla wielkich ludzi / one man show
Zwiastun
  • Seans z Cyklu Helios na Scenie
  • Od lat: 15, Czas trwania: 68 min.
  • Produkcja: Polska [2020]

Reżyseria

Michał Walczak

Scenariusz

-

Obsada

Rafał 'RUTEK' Rutkowski

Opis filmu

Ilu ludzi mieści się w jednym Polaku? One-man show w wykonaniu Rafała Rutkowskiego, który wraz z dramatopisarzem Michałem Walczakiem przygotował godzinę perwersyjnej, niepoprawnej politycznie rozrywki...
Wcielając się w kolejne, typowo polskie postaci, poprowadzi widza przez labirynt masek, potworów i świętych polskich. Artyści, kaznodzieje, wojskowi. Polskie monstra. Wirtuozeria aktorska i zjadliwość tekstów. Dla młodych i starych, dla tych, którzy odnieśli sukces i frustratów, jednym słowem – dla wszystkich, którzy żyją w Polsce. Dla ludzi o mocnych nerwach.

„Michał Walczak zafascynowany vis comica Rafała Rutkowskiego z Montowni (pamiętacie go z serii telewizyjnych reklam o uczynnym sprzedawcy?) napisał mu kilkanaście zabawnych monologów. Zebrane do kupy dają coś w rodzaju rodzimej wersji anglosaskiej stand up comedy. (...)Popisowy występ Rutkowskiego zaświadcza, że Walczak jako reżyser i autor złapał właściwy rytm i ton komediopisarski”
Łukasz Drewniak, Przekrój

„Aktor Teatru Montownia i autor tekstu Michał Walczak tworzą polską stand-up comedy od zera. Efekt jest porażający. Przede wszystkim Walczak (jeden z najlepszych dramaturgów młodego pokolenia) is back. Skecze (…) to polskie szaleństwo w pigułce. Rutkowski zdolny zmiąć, wygiąć i wywrócić swoją twarz na wszelkie sposoby doprowadza publiczność do spazmów.”
Joanna Derkaczew, Gazeta Wyborcza - Wysokie Obcasy

„Rutkowski oscyluje między prywatnością a graną postacią, budując trudną, bo z natury rzeczy niestabilną, proteuszową formę aktorskiego popisu. I jest w tym po prostu dobry. Można nie cenić stand-up comedy jako trywialnego wykwitu kultury popularnej. Ale nie można nie docenić aktora, który ten niski gatunek przedstawia z wysokiej klasy talentem.”
Janusz Majcherek, Gazeta Wyborcza Stołeczna"

GISELLE / napisy

GISELLE
Zwiastun

KUP BILET

Kielce – Helios

* nie obowiązują kupony i zaproszenia

  • Seans z Cyklu Helios na Scenie
  • Od lat: 13, Czas trwania: 135 min.
  • Produkcja: Wielka Brytania [2016]

Reżyseria

Peter Wright

Scenariusz

-

Obsada

Marianela Nunez, Vadim Muntagirov

Opis filmu

Najwspanialszy z romantycznych baletów, klasyczna opowieść o zdradzie, nadprzyrodzonych mocach i miłości silniejszej niż śmierć, wyprodukowana przez Petera Wrighta, z choreografią Marcusa Petipa.

Wieśniaczka Giselle odkrywa prawdziwą tożsamość swego ukochanego Alberta oraz fakt, że jest obiecany innej. Giselle popełnia samobójstwo. Jej dusza zasila szeregi Wiłów – cieni młodych kobiet, które zginęły przed ślubem. Wszyscy mężczyźni, których te zjawy spotkają na swej drodze, czują przymus tańczenia, aż ujdzie z nich życie. Albert wpada w ich pułapkę. Giselle ratuje go, uwalniając swą duszę spod wpływu Wiłów.
Giselle to klasyczny balet epoki romantycznej. Gdy w 1841 wystawiono go pierwszy raz, zrewolucjonizował świat tańca, a obecnie stanowi kanon klasycznego repertuaru. Na przestrzeni ponad wieku istota tego spektaklu pozostała ta sama w kolejnych jego wersjach. Interpretacja Petera Wrighta dla Baletu Królewskiego opiera się na klasycznej choreografii Mariusa Petipa (inspirującego się z kolei oryginalną choreografią Julesa Perrota i Jeana Coralli z 1841), wystawionej po raz pierwszy w Sankt Petersburgu w 1884.

Rola Giselle to dla tancerki techniczne oraz dramatyczne wyzwanie, od pierwszych scen zakochania, przez przejmujące opadanie w obłęd, aż do wybaczenia, jakiego udziela zza grobu. Pierwszy akt baletu jest pełen historycznych detali i wiejskich motywów. Z kolei drugi, „biały” akt, przenosi publiczność do dziwnego, oświetlonego blaskiem księżyca lasu, nawiedzanego przez zjawy Wiłów.

Zarejestrowano w 2016. Czas trwania seansu podany wraz z antraktem.

Galeria

MANON LESCAUT / napisy

MANON LESCAUT
Zwiastun

KUP BILET

Kielce – Helios

* nie obowiązują kupony i zaproszenia

  • Seans z Cyklu Helios na Scenie
  • Od lat: 15, Czas trwania: 240 min.
  • Produkcja: Wielka Brytania [2014]

Reżyseria

Jonathan Kent

Scenariusz

-

Obsada

Kristine Opolais, Jonas Kaufmann, Christopher Maltman

Opis filmu

Opera, która była pierwszym wielkim sukcesem Pucciniego, po raz pierwszy od 30 lat powraca do Covent Garden w nowej inscenizacji Jonathana Kenta.

Dziewczyna o imieniu Manon przypadkiem spotyka studenta, kawalera Des Grieux. Młodzi zakochują się w sobie. Decydują się na wspólną ucieczkę, ale gdy stary Geronte proponuje Manon życie w bogactwie i luksusach, ta zmienia zdanie.
Manon nie potrafi zapomnieć o Des Grieux. Kawaler usiłuje z nią zbiec, ale nim się to udaje, Geronte doprowadza do jego aresztowania. Młodym udaje się uciec, ale po drodze Manon pada z wycieńczenia. Umiera w ramionach Des Grieuxa.

Wydawca Pucciniego próbował go odwieść od adaptacji Historii kawalera des Grieux i Manon Lescaut autorstwa Abbé Prévosta, gdyż Massenet stworzył już wielce popularną operę na kanwie tej powieści. Ale Puccini nie dał się zniechęcić i odrzekł, iż „kobieta taka jak Manon może mieć więcej niż jednego kochanka”. Mimo trudności, jakie towarzyszyły powstawaniu dzieła (w projekt było zaangażowanych pięciu librecistów), premiera w 1893 była pierwszym wielkim sukcesem Pucciniego, tak zdaniem publiczności, jak i krytyków. Wspaniałą i bogatą muzykę Pucciniego cechują młodzieńcza witalność i wspaniałe linie melodyczne, od Vedete? io son fedele w wykonaniu duetu Des Grieux i Manon, aż po przepełnioną rozpaczą końcową arię Manon Sola, perduta, abbandonata.
Jonathan Kent, który wyreżyserował Toscę na deskach Opery Królewskiej, w 2014 podjął się reżyserii Manon Lescaut. Była to pierwsza od 30 lat opera wyprodukowana w Operze Królewskiej. Kent odnajduje współczesną wymowę w opowieści o wystawionej na pokusy kobiecie, która zostaje zmuszona do działania wbrew sobie i otrzymuje karę o wiele cięższą niż swoje przewinienie.

Scenografia Paula Browna pomaga stworzyć nieprzyjazny świat, przesiąknięty społeczną hipokryzją, w którym Manon jest więziona przez tych, którzy chcą ją wykorzystać i z którego jedyną ucieczką jest śmierć.

Zarejestrowano w 2014. Czas trwania seansu podany wraz z dwoma antraktami.

Galeria

MAKBET / napisy

MAKBET
Zwiastun

KUP BILET

Kielce – Helios

* nie obowiązują kupony i zaproszenia

  • Seans z Cyklu Helios na Scenie
  • Od lat: 13, Czas trwania: 200 min.
  • Produkcja: Wielka Brytania [2018]

Reżyseria

Phyllida Lloyd

Scenariusz

-

Obsada

Anna Netrebko, Željko Lučić , Ildebrando D’Arcangelo

Opis filmu

Inspirowana szekspirowskim dramatem opera Verdiego, pod batutą Antonio Pappano, z niesamowitą obsadą, w której podziwiać możemy Annę Netrebko, Željko Lučića oraz Ildebrando D’Arcangelo.

Rycerz Makbet walczy u boku króla Szkocji, ale gdy wiedźmy przepowiadają mu, że sam zostanie królem, ślepa ambicja popycha Makbeta i jego żonę do potwornych czynów.
Zabójstwo wynosi Makbeta na tron, a intrygi i rozlew krwi naznaczają jego krótkie, przeklęte rządy. Kolejna przepowiednia wiedźm także się sprawdza – Makbet i jego żona giną, a sprawiedliwości staje się zadość.
Trwająca całe życie fascynacja Szekspirem zaczęła się u Verdiego od Makbeta, którą to tragedię uważał za „jedno z największych dokonań ludzkości”. Ze swym librecistą Francesco Marią Piave u boku, Verdi postanowił stworzyć „coś zaiste niezwykłego”. Każda nuta tej kipiącej demoniczną energią opery potwierdza, że mu się powiodło.

W spektaklu Phyllidy Lloyd dla Opery Królewskiej z 2002 przeważają trzy kolory - czarny, czerwony i złoty. Wiedźmy, które scenograf i kostiumolog Anthony Ward przedstawił jako dziwne istoty w szkarłatnych turbanach, są niczym odwieczne prawidła losu. Wedle pomysłu Lloyd, bezdzietność Makbeta jest źródłem jego smutku i potwornych czynów. Inscenizacja Opery Królewskiej opiera się na paryskiej wersji opery Verdy'ego z 1865, która zawiera pasjonującą arię La luce langue.

Zarejestrowano w 2018. Czas trwania seansu podany wraz z dwoma antraktami.

Galeria

Odwiedź nasz Fanpage